Moja przygoda z pracą przy eventach trwa już od jakiegoś czasu. Wiele widziałem, w wielu projektach brałem udział, ale nie mogę powiedzieć, że wiem już wszystko. Sama praktyka to zbyt mało, by być dobrym event menagerem. Uważam, że potrzeba się również doszkalać i czerpać wiedzę od lepszych. Co z tego, że pracuję w branży, skoro powielam w swoich, na razie małych, projektach głupie błędy.

Ostatnio doszedłem do wniosku, że szkolenia o jakich piszę są mi niezbędne. Wybrałem już dziedziny, w których chciałbym się doszkolić i poszerzyć horyzonty. Właściwie będzie to nauka od podstaw. Poniżej prezentuję 5 tematów szkoleń, które każdy początkujący event manager powinien odbyć. Wypunktowałem najważniejsze rzeczy, które powinien posiadać taki  kurs.

  1. Szkolenie z planowania, organizacji i zarządzania projektem
  • jak wygląda praca event menagera oraz jakie są jego obowiązki
  • poznanie najnowszych rozwiązania oraz technologii
  • przykłady rozwiązań konkretnych case’ów
  • metody zarządzania projektami
  • metody zarządzania zespołem
  • aspekty prawne organizacji imprez

    2. Szkolenie z tworzenia budżetów oraz scenariuszy 

  • jak tworzyć scenariusz imprezy co do minuty
  • w jaki sposób stworzyć kosztorys eventu
  • w jaki sposób przygotować ofertę dla klienta

   3. Organizacja oraz bezpieczeństwo imprez masowych

  • podstawowa wiedza w temacie organizacji imprez masowych
  • rozróżnianie imprez masowych lub zwykłych
  • aspekty prawne, z którymi boryka się organizator imprez
  • jak uzyskiwać pozwolenia na organizację imprez masowych
  • jak zadbać o bezpieczeństwo imprez masowych

   4. Technika na eventach.

  • jak prawidłowo przygotować brief dla firmy zajmującej się techniką eventową
  • najnowsze rozwiązania techniczne
  • jak konstruować umowę z kontrahentem
  • jak tworzyć kosztorys wynajmu techniki
  • tworzenie harmonogramów montażu i demontażu
  • informacje dotyczące multimediów wykorzystywanych na eventach

   5.  Promocja eventu

  • jak reklamować event
  • jak wykorzystać media społecznościowe do promocji eventu
  • jak tworzyć budżety reklamowe eventów
  • jak sprawić, by wydarzenie żyło po ego zakończeniu
  • jak tworzyć teksty reklamowe
  • jak promować, żeby nie zbankrutować

Każdy kurs można by uzupełnić oczywiście o dodatkowe podpunkty. To co wskazałem, to takie must have dla każdego początkującego. Jeżeli znajdziecie kurs, który tego nie oferujcie, szukajcie dalej. Szkoda Waszego czasu i pieniędzy.